Sinds anderhalf jaar is jeansketen Big-L overgestapt op StoreInfo en het vertrouwen in de kwaliteiten van het backofficesysteem is alleen maar gegroeid.
‘We hebben StoreInfo in juni 2008 aangeschaft. Daarvoor werkten we sinds 1997 met ProFashionAll voor onze backoffice,’ vertelt Danny Wout, logistiek manager bij Big-L. ‘In 2008 moesten we nood-gedwongen op andere kassa’s over gaan omdat we nieuwe pinapparaten nodig hadden. Toen bleek dat ook de backoffice software vernieuwd moest worden, om alles compatible te houden. Al met al werd dit bij een aantal aanbieders een kostbare aangelegenheid. Het kassasysteem StorePos van SRS kwam voor ons heel goed uit de bus, en dan wordt het ook een kleine stap om hun backofficesysteem StoreInfo te nemen. Het werkt wel zo prettig als alles bij één bedrijf is ondergebracht.
We hadden van JeansCentre, dat al jarenlang klant is bij SRS, heel positieve reacties over de systemen gehoord. Honderdduizend artikelen breng je software-matig natuurlijk niet binnen een nachtje over, spreek-woordelijk dan. Je wilt wel weten dat het goed zit.’Wout benadrukt dat Big-L nu drie filialen heeft en dat dit in de nabije toekomst zeker zal uitbreiden. ‘Maar voorlopig zijn we nog een kleine speler, en als software-aanbieders je dan de hoofdprijs willen laten betalen, is dat niet slim. Allerlei extra benodigdheden om de backoffice te laten draaien, hebben we nu niet meer: geen server, geen back-ups, geen verplichte aankoop van updates. Alles draait bij SRS. Zij verzorgen ook de back-ups, en nieuwe tools ontwikkelen zij – ook op jouw verzoek op hun kosten.