Sinds anderhalf jaar is jeansketen Big-L overgestapt op StoreInfo en het vertrouwen in de kwaliteiten van het backofficesysteem is alleen maar gegroeid.

Blue Wave fashion

‘We hebben StoreInfo in juni 2008 aangeschaft. Daarvoor werkten we sinds 1997 met ProFashionAll voor onze backoffice,’ vertelt Danny Wout, logistiek manager bij Big-L. ‘In 2008 moesten we nood-gedwongen op andere kassa’s over gaan omdat we nieuwe pinapparaten nodig hadden. Toen bleek dat ook de backoffice software vernieuwd moest worden, om alles compatible te houden. Al met al werd dit bij een aantal aanbieders een kostbare aangelegenheid. Het kassasysteem StorePos van SRS kwam voor ons heel goed uit de bus, en dan wordt het ook een kleine stap om hun backofficesysteem StoreInfo te nemen. Het werkt wel zo prettig als alles bij één bedrijf is ondergebracht.

‘De uitwisseling van kennis houdt de software betaalbaar’

We hadden van JeansCentre, dat al jarenlang klant is bij SRS, heel positieve reacties over de systemen gehoord. Honderdduizend artikelen breng je software-matig natuurlijk niet binnen een nachtje over, spreek-woordelijk dan. Je wilt wel weten dat het goed zit.’Wout benadrukt dat Big-L nu drie filialen heeft en dat dit in de nabije toekomst zeker zal uitbreiden. ‘Maar voorlopig zijn we nog een kleine speler, en als software-aanbieders je dan de hoofdprijs willen laten betalen, is dat niet slim. Allerlei extra benodigdheden om de backoffice te laten draaien, hebben we nu niet meer: geen server, geen back-ups, geen verplichte aankoop van updates. Alles draait bij SRS. Zij verzorgen ook de back-ups, en nieuwe tools ontwikkelen zij – ook op jouw verzoek op hun kosten.

SRS deelt alle software met alle klanten, dat past ook mooi bij hun visie op open source. Je betaalt er niets voor. Je deelt je kennis met elkaar.‘Willem Koster had ons een uitstekende presentatie gegeven en wij zien open source als een heel moderne toepassing. Bijna iedereen kan tegen-woordig met Internet overweg, en snapt dus ook de basisprincipes van StoreInfo. Daar komt nog bij dat deze software echt heel eenvoudig is, zelfs een digibeet leert er snel mee om te gaan. Prettig vinden wij ook de flexibiliteit van het programma. Danny WoutIk werk bijvoorbeeld veel thuis en kan gewoon inloggen. Je kunt eenvoudig omgevingen afschermen voor gebruik en iedereen een eigen ingang geven. Wij houden van een directe communicatie en niet alleen StoreInfo biedt dat, ook de mensen bij SRS zelf werken zo. Het is een compact bedrijf, de cultuur is heel toegankelijk, alles is bespreekbaar, en je komt er altijd samen uit’.

‘We hadden dankzij Jeans Centre al goede referenties gekregen, maar SRS maakt zijn reputatie als betrouwbaar en flexibel bedrijf zeker waar. Met een MKB-waardige prijsstructuur.’
Danny Wout, logistiek manager bij Big-L jeanszaken

De kostenbesparing die Big-L met deze overstap naar SRS heeft bereikt, is aanzienlijk. Ons vorige systeem kostte alleen in aanschaf al totaal 20 duizend euro, plus 25% onderhouds-kosten per jaar, plus ontwikkelingskosten van nieuwe tools en aanschaf apparatuur zoals een server, et cetera. Voor het MKB zijn dat echt heel grote bedragen. StoreInfo kost bij aanschaf niks en bespaart ons daarnaast per jaar ruim 3.500 euro. Dan is je keuze natuurlijk snel gemaakt.’